„Sledujeme, že naši klienti nadále využívají příležitosti ke zhodnocování svých úspor, což se odráží na jejich preferenci spořicích účtů, termínovaných vkladů, ale i investičních produktů. Optimistickou zprávou je i zvyšování objemu úvěrů a fakt, že firmy pokračují v investicích do energeticky úsporných řešení a inovací výrobních procesů. Oživení je vidět i u financování bydlení,” uvádí generální ředitel skupiny ČSOB Aleš Blažek a doplňuje: „České domácnosti a firmy nadále spolehlivě splácí své závazky, podíl nevýkonných úvěrů na celém portfoliu se držel koncem září na rekordně nízké hladině.“
Čistý zisk činil 13,6 miliardy korun a byl meziročně nižší o 5 %. Celkový objem úvěrů byl 908 miliard korun a meziročně se zvýšil o 3 %. Objem úvěrů na bydlení dosáhl 516 miliard korun. Objem celkových klientských vkladů narostl na 1 288 miliard korun. Vklady celkem dosáhly 1 495 miliard korun a meziroční narostly o 11 %. Provozní výnosy byly
30,7 miliardy korun (meziročně nižší o 10 %). Provozní náklady bez bankovních daní činily
15,5 miliardy korun (meziroční zvýšení o 5 %).
„Sledujeme, že naši klienti nadále využívají příležitosti ke zhodnocování svých úspor, což se odráží na jejich preferenci spořicích účtů, termínovaných vkladů, ale i investičních produktů. Optimistickou zprávou je i zvyšování objemu úvěrů a fakt, že firmy pokračují v investicích do energeticky úsporných řešení a inovací výrobních procesů. Oživení je vidět i u financování bydlení,” uvádí generální ředitel skupiny ČSOB Aleš Blažek a doplňuje: „České domácnosti a firmy nadále spolehlivě splácí své závazky, podíl nevýkonných úvěrů na celém portfoliu se držel koncem září na rekordně nízké hladině.“
Ke vstupu do banky klienti ČSOB stále častěji využívají mobilní aplikace. Mobilní bankovnictví ČSOB Smart aktivně používá už takřka 1,3 milionu uživatelů, což je meziročně více o 22 procent. Virtuální asistentku Kate, která letos v květnu měla v aplikaci Smart druhé narozeniny, jen ve třetím čtvrtletí využilo 400 tisíc unikátních klientů a v součtu už přes milion.
„Virtuální asistentka Kate umí vyřešit 192 situací a zodpovědět 650 témat. Kate si vyzkoušelo již více než 80 procent všech uživatelů ČSOB Smartu a stává se prvním místem, kam se naši klienti obrací, pokud potřebují poradit. Další rozvoj Kate patří mezi naše priority a už teď máme připravené další novinky a těším se, jak se bude ještě více učit a zlepšovat,” říká Aleš Blažek.