Skupina ČSOB začala zákazníkům postiženým tornádem pomáhat bezprostředně po této živelní katastrofě. ČSOB Pojišťovna začala vyplácet zálohy na pojistné plnění už druhý pracovní den po nahlášení škod a odpustila zákazníkům spoluúčasti za škody vzniklé v souvislosti s tornádem. Součásti produktu je i nárok na náhradní ubytování do sjednaného limitu a u nejnovějších typů pojištění možnost čerpat i jednorázovou podporu nad rámec pojistného plnění ve výši 50 tisíc korun využitelnou na cokoli. Klientům, kterým tornádo zničilo automobil, poskytla náhradní vůz.
„Naším cílem nyní je, aby zákazníci skupiny ČSOB mohli začít rychle obnovovat své poškozené bydlení. Urychlili jsme proto výplaty záloh pojistného plnění a nabízíme klientům úvěr s velmi výhodnou úrokovou sazbou. Lidem, kteří se ocitli ve složité situaci, nabízíme i odklad splátek,“ říká Jan Sadil, člen představenstva ČSOB.
O odklad splátek budou moci zákazníci požádat až na 6 měsíců, bez úroku po dobu odkladu a bez poplatku za pojištění, pokud jej klienti mají k půjčce sjednáno. Využití odkladu nebude znamenat negativní záznam v registru dlužníků. Odklad si lidé mohou vyřídit na klientské lince 800 300 300 nebo na www.csob.cz/promoravu – pro zpracování bude stačit prohlášení, že majetek klienta bydlícího v zasažené oblasti byl postižený tornádem. ČSOB také nabízí úvěry se zvýhodněnou sazbou. V tomto případě potřeba postižení tornádem nějakým způsobem doložit (např. potvrzením od statika, obecního úřadu nebo pojišťovny).