Přejít k hlavnímu obsahu
Revolut odhaluje, jak se Češi chystají na Black Friday
Revolut, digitální banka s více než 850 tisíci českými zákazníky, zjišťovala, co spotřebitelé plánují na Black Friday a co je motivuje, aby akce využili. Průzkumu se zúčastnilo 1 000 občanů Česka ve věku 18+.
Black Friday

I když se 1 z 10 (11 %) Čechů domnívá, že už neexistují skvělé slevové nabídky jako v minulosti, 7 z 10 (73 %) si myslí, že Black Friday je dobrou příležitostí k zajímavým nákupům. 6 % si myslí, že v dnešní době je během Black Friday příliš mnoho podvodných webů a prodejců a 3 % uvedla, že Black Friday záměrně bojkotují.

Pokud jde o motivaci, která Čechy vede k nakupování během Black Friday, tou hlavní je nakoupit vánoční dárky (40 %), ale také najít slevy na zboží, které obvykle nekupují, protože je příliš drahé (37 %). Dále je to nákup produktů, které obvykle nakupují během roku, za nižší ceny (35 %) a 14 % Čechů využívá Black Friday k nakupování každodenních nezbytností (např. domácí prací prostředky, toaletní potřeby atd.).

Celkem 14 % Čechů využívá Black Friday k tomu, aby si pro sebe koupili něco „za odměnu“. Lidé si vždy kupovali věci za odměnu, ale v poslední době se to proměnilo v trend na sociálních sítích. Spočívá to v tom, že si člověk dopřává drobné radosti jako odměnu za to, že něco dokončil, nebo zkrátka jen aby si udělal radost. V Česku se nejvíce odměňují lidé ve věkové skupině 25-34 let (21 %), kteří žijí v Praze (19 %).

Polovina Čechů dává přednost nákupu online, 37 % si pro nákupy o Black Friday vybere kamenné obchody. Hlavním důvodem pro volbu kamenných obchodů je možnost získat zboží ihned (23 % vzorku) bez čekání na doručení, které může v týdnech Black Friday trvat déle než obvykle. Druhým důvodem pro volbu kamenných prodejen je možnost vyzkoušet a prohlédnout si výrobky osobně (13 %) a nemuset se obávat vrácení zboží, špatné velikosti apod. V obchodech plánuje nakupovat také 8 % respondentů, aby se vyhnuli podvodům, k nimž během Black Friday často na internetu dochází.

Během letošního Black Friday má Revolut pro své zákazníky v Česku přichystanou speciální nabídku, která je tento měsíc k dispozici v aplikaci: dvouměsíční zkušební verze Revolut Premium zdarma.

Mariia Lukash, Head of Growth CEE v Revolutu řekla: „Náš průzkum ukazuje, že Black Friday zůstává klíčovou nákupní událostí pro miliony Čechů, kteří jej vnímají jako příležitost k nákupům dárků až po osobní požitky. Vyzýváme je však, aby byli při nakupování online ostražití a nezapomínali používat jednorázové virtuální karty, které zákazníkům pomohou nakupovat během této rušné nákupní sezóny s jistotou a bezpečně.”

Datum vytvoření: 11/11/2024

linkedin

Komentáře komentáře
Inflace pod naším odhadem i odhadem ČNB nahrává únorovému snížení sazeb Za překvapením stály opět do značné míry ceny potravin, které zejména kvůli přek... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš
Nový holubičí tandem v ČNB a stále vysoká míra úspor ČNB ponechala v prosinci úrokové sazby na 4 %, což je první přestávka po ročním ... Jaromír Šindel, hlavní ekonom ČBA
Profile picture for user Jaromír Šindel
Přebytek zahraničního obchodu se za prvních jedenáct měsíců loňského roku téměř zdvojnásobil Zlepšení o více než 101 miliard korun jde na vrub pokračujícímu růstu exportu, o... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek