Přejít k hlavnímu obsahu
Revolut odhaluje, jak se Češi chystají na Black Friday
Revolut, digitální banka s více než 850 tisíci českými zákazníky, zjišťovala, co spotřebitelé plánují na Black Friday a co je motivuje, aby akce využili. Průzkumu se zúčastnilo 1 000 občanů Česka ve věku 18+.
Black Friday

I když se 1 z 10 (11 %) Čechů domnívá, že už neexistují skvělé slevové nabídky jako v minulosti, 7 z 10 (73 %) si myslí, že Black Friday je dobrou příležitostí k zajímavým nákupům. 6 % si myslí, že v dnešní době je během Black Friday příliš mnoho podvodných webů a prodejců a 3 % uvedla, že Black Friday záměrně bojkotují.

Pokud jde o motivaci, která Čechy vede k nakupování během Black Friday, tou hlavní je nakoupit vánoční dárky (40 %), ale také najít slevy na zboží, které obvykle nekupují, protože je příliš drahé (37 %). Dále je to nákup produktů, které obvykle nakupují během roku, za nižší ceny (35 %) a 14 % Čechů využívá Black Friday k nakupování každodenních nezbytností (např. domácí prací prostředky, toaletní potřeby atd.).

Celkem 14 % Čechů využívá Black Friday k tomu, aby si pro sebe koupili něco „za odměnu“. Lidé si vždy kupovali věci za odměnu, ale v poslední době se to proměnilo v trend na sociálních sítích. Spočívá to v tom, že si člověk dopřává drobné radosti jako odměnu za to, že něco dokončil, nebo zkrátka jen aby si udělal radost. V Česku se nejvíce odměňují lidé ve věkové skupině 25-34 let (21 %), kteří žijí v Praze (19 %).

Polovina Čechů dává přednost nákupu online, 37 % si pro nákupy o Black Friday vybere kamenné obchody. Hlavním důvodem pro volbu kamenných obchodů je možnost získat zboží ihned (23 % vzorku) bez čekání na doručení, které může v týdnech Black Friday trvat déle než obvykle. Druhým důvodem pro volbu kamenných prodejen je možnost vyzkoušet a prohlédnout si výrobky osobně (13 %) a nemuset se obávat vrácení zboží, špatné velikosti apod. V obchodech plánuje nakupovat také 8 % respondentů, aby se vyhnuli podvodům, k nimž během Black Friday často na internetu dochází.

Během letošního Black Friday má Revolut pro své zákazníky v Česku přichystanou speciální nabídku, která je tento měsíc k dispozici v aplikaci: dvouměsíční zkušební verze Revolut Premium zdarma.

Mariia Lukash, Head of Growth CEE v Revolutu řekla: „Náš průzkum ukazuje, že Black Friday zůstává klíčovou nákupní událostí pro miliony Čechů, kteří jej vnímají jako příležitost k nákupům dárků až po osobní požitky. Vyzýváme je však, aby byli při nakupování online ostražití a nezapomínali používat jednorázové virtuální karty, které zákazníkům pomohou nakupovat během této rušné nákupní sezóny s jistotou a bezpečně.”

Datum vytvoření: 11/11/2024

linkedin

Komentáře komentáře
Koruna na konci roku v laufu. Vydrží dobrá nálada v roce 2025? Zisky koruny odrážejí zejména příznivý vývoj úrokového diferenciálu. Zatímco saz... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
Nečitelný Fed doručil jestřábí redukci sazeb Zmatení generuje především nová kvartální prognóza Fedu, která vidí jádrovou inf... Jan Čermák, analytik ČSOB
Profile picture for user Jan Čermák
ČNB nechává úrokové sazby beze změny Od loňského prosince už snížila svoji hlavní úrokovou sazbu ze sedmi procent na ... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek