Přejít k hlavnímu obsahu
Raiffeisenbank: Mobilní bankovnictví pravidelně používají mladí i senioři
Mobilní bankovnictví je už nedílnou součástí správy financí. Pravidelně ho používá 8 z 10 Čechů, nejčastěji mladí ve věku 25–34 let (91 %). Pro 75 % z nich je aplikace banky jedním z nástrojů pro plánování financí. 49 % Čechů má nastavené notifikace při pohybech na účtu. Vyplývá to z průzkumu společnosti NMS Market Research pro Raiffeisenbank.

Pravidelné používání mobilního bankovnictví je v dnešní době už téměř samozřejmostí, je tomu tak pro 8 z 10 Čechů. Nejvíce ho pro správu financí a udržení přehledu o nich využívají lidé mezi 25 a 34 lety (91 %). S věkem četnost využití těchto aplikací klesá, ale i ve věkové kategorii 55 až 64 let jej pravidelně využívá 67 % Čechů. Naopak vzestupný trend je patrný u využití podle příjmu domácnosti, čím vyšší příjem, tím větší podíl pravidelných uživatelů. V domácnostech s výdělkem do 30 tisíc korun měsíčně je 73 % pravidelných uživatelů, zatímco z těch, kteří mají výdělky nad 60 tisíc, používá mobilní bankovnictví až 90 %.

Obliba používání mobilní aplikace také v čase roste. Téměř třetina bankovních klientů využívá bankovnictví v mobilu více než před rokem. I zde je nejvyšší nárůst u ještě mladších klientů, konkrétně u skupiny 18 až 24 let je nárůst využití o 43 %.

Mobilní bankovnictví slouží také jako pomocník při plánování financí. Jednoznačně ho tak vnímá čtvrtina všech klientů bank, dalších více než 40 % tuto funkci chápe jako doplňkovou. Nejčastěji je mobilní aplikace pro práci s financemi využívána ve věkové skupině 18 až 24 let.

„V dnešní době, kdy se měsíční rozpočet plánuje častěji v počítačových tabulkách a programech než na papíře, umí být mobilní bankovnictví velice efektivní. Snadno si nastavíte a spravujete trvalé příkazy, okamžitě vidíte, kolik vám po zaplacení nutných výdajů zbude peněz a umíte s celou sumou lépe nakládat. Navíc možnosti jako je ovládání spořicího účtu nebo investice jsou příhodně hned po ruce. V případě pohybu na účtu vám přijde upozornění, nemusíte tak nic hlídat a v hlavě počítat, kolik vám zbude na konci měsíce peněz,“ komentuje výsledky Michal Plzák, Head of Digital Banking v Raiffeisenbank.

Právě oznámení o aktivitách na účtu si nechává posílat 75 % uživatelů mobilního bankovnictví. Nejčastější formou je notifikace na displej, případně v aplikaci. Mezi nejčastěji zapnutý druh oznámení je notifikace na příchozí platbu, tu má zapnutou 70 % uživatelů. Celkem 55 % uživatelů má potom shodně notifikace na odchozí platbu a na platbu kartou.

Datum vytvoření: 11/06/2024

linkedin

Komentáře komentáře
Inflace v květnu skončila nad odhadem, čeká nás vysoká volatilita Za květnovým překvapením jsou opět do značné míry velmi volatilní potraviny, kte... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš
Silnější růst HDP v prvním čtvrtletí nepřináší dezinflační zlom Silnější růst ekonomiky zůstává spojen s proinflačním tlakem jednotkových mzdový... Jaromír Šindel, hlavní ekonom ČBA
Profile picture for user Jaromír Šindel
Růst mezd v české ekonomice zpomaluje Tempo mezd ve srovnání s rokem 2024 evidentně zpomaluje, a to mimo jiné v důsled... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek