Založení běžného účtu online je bezpečné podle 67 % dotazovaných. 73 % by se nebálo poskytnout adresu trvalého bydliště, téměř každý druhý (49 %) rodné číslo a jen o něco méně (48 %) scan občanského průkazu.
Při výběru účtu je pro sedm z deseti Čechů stěžejní moderní online bankovnictví. Pro
67 % dotazovaných je to cena za výběr z bankomatu, úročený běžný účet (43 %) a možnost založení online (26 %). Nejméně dají Češi na osobní doporučení (13 %), automatické založení spořicího účtu (15 %) a počet poboček (20 %).
Více než polovina Čechů (54 %) by byla ochotna věnovat založení běžného účtu
on-line 10-20 minut, 23 % méně než 10 minut. 14 % by si našlo 20-30 minut a každý desátý více než půl hodiny.
„Nenávratně pryč jsou doby, kdy musel žadatel o účet do banky. V dnešní době ho lze velmi jednoduše založit za 10 minut bez nutnosti návštěvy pobočky prostřednictvím mobilního telefonu nebo počítače,“ říká Kopecká, tisková mluvčí Raiffeisenbank.
Zejména v období poznamenaném dopadem pandemie covid-19 se Raiffeisenbank snaží vyjít vstříc novým i stávajícím klientům a umožnit maximální dostupnost svých služeb v online prostředí. Klienti banky tak již dnes mohou 95 % všech svých běžných bankovních služeb zvládnout plně on-line bez nutnosti osobního kontaktu.