Přejít k hlavnímu obsahu
Poštovní spořitelna slaví 100leté narozeniny
20. listopadu slaví Poštovní spořitelna 100leté výročí svého vzniku a také 100 let spolupráce s Českou poštou. Již za První republiky byla Poštovní spořitelna nejdostupnějším finančním ústavem. A stejně, jako je tomu dnes, tak i v době jejího založení hrálo spojení s Českou poštou klíčovou roli. Loňský podpis desetileté spolupráce je tak symbolickým završením tohoto úspěšného letitého partnerství dvou institucí, které rozumí klientům napříč všem regionům v České republice a přináší jim jednoduché, moderní a srozumitelné produkty i služby.

Nově ustanovená Československá poštovní spořitelna, která vznikla oddělením od vídeňské centrály v roce 1918, spravovala 8 268 šekových účtů bývalého rakouského Poštovního spořitelního úřadu ve Vídni. Nyní má Poštovní spořitelna více jak 1,6 milionu klientů a jen za první rok exkluzivní spolupráce s Českou poštou se podařilo zřídit více jak 350 000 Poštovních účtů. Oboustranně prospěšná spolupráce je postavena především na zapojení zaměstnanců České pošty do obsluhy stávajících i potenciálních klientů.

 „Už v roce 1918 sloužily pošty jako „platebny“ a  obsluhu na přepážkách poskytovali vyškolení pracovníci pošty. Dnes v této tradici pokračujeme s Finanční Akademií a kromě vzdělávání v oblasti produktové nabídky pracovníky učíme také používat software, díky kterému mohou klienta obsloužit ještě efektivněji a doporučit, jaké produkty by pro něj mohly být v dané životní situaci vhodné,“ vysvětluje výkonný ředitel distribuce Poštovní spořitelny Václav Potůček. „To vše děláme s vědomím, že naši klienti chodí často na poštu s cílem osobně se o svých financích poradit s člověkem, kterého znají a ke kterému mají důvěru. To je léty ověřená praxe, která se i dnes potvrzuje. A my jsme rádi, že jim díky partnerství s Českou poštou můžeme vyjít vstříc,“ dodává.

Lidé byli vždy na přítomnost Poštovní spořitelny na České poště zvyklí. Například v roce 1996, kdy došlo k porevolučnímu obnovení značky, masivní příliv nových klientů vyústil ve více než 1 000 žádostí o běžný účet za jediný den. „To už dnes nelze reálně překonat, přesto jsme první volbou pro ty, kteří stojí o jasné a srozumitelné produkty. Jsme ale zároveň moderní značkou a držíme krok s dobou. Klienty obsloužíme jak fyzicky na pobočkách, tak i ve virtuálním prostředí. Moderní jsme nejen v našem přístupu, ale i v nabídce produktů. Například díky našim novým Poštovním fondům přibližujeme investování i lidem, které by jinak své finance tímto způsobem zhodnocovat nenapadlo,“ říká Potůček.

Příští rok se bude Poštovní spořitelna ve spolupráci s Českou poštou intenzivně soustředit na další zjednodušování procesů klientské obsluhy tak, aby se zaměstnancům na poštách pracovalo co nejlépe. Klíčové bude také další budování specializovaných přepážek, které umožňují plynulejší obsluhu klientů a odbornější finanční poradenství. Na konci roku 2018 by jich mělo být celkem 310. Postupně by se na poštách mělo nacházet až 360 specializovaných poboček.

 

Datum vytvoření: 20/11/2018

linkedin

Komentáře komentáře
Státní dluh překonal hranici 3,2 bilionů korun V poměru k HDP situace vypadá mnohem příznivěji, protože se dluh pohybuje jen ok... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
Geopolitika opět v centru pozornosti Trhy jinými slovy věří, že další eskalace do podoby širšího regionálního konflik... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
Inflace v březnu zůstává na cíli, v létě uvidíme další pokles Příběhy uvnitř spotřebitelského koše jsou však nadále velmi rozdílné.  Za poměrn... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš