Češi obecně nedodržují bezpečnostní opatření na internetu
Podle průzkumu společnosti Europ Assistance, kterou společnost realizovala ve spolupráci s agenturou Lexis, základní preventivní nástroj – pravidelnou změnu hesla – používá jen 11 % českých internetových uživatelů. Alarmujících 38 % českých respondentů naopak uvedlo, že svá hesla dobrovolně nikdy nemění.
Pojištění pokryje část rizika
„Pojištění internetových rizik lidem pomáhá v případech, kdy dojde například ke zneužití údajů z platebních karet na internetu nebo internetového bankovnictví. Pojištění pomůže zmírnit i riziko on-line nákupů. Přináší totiž pojistné plnění, když z e-shopu přijde zboží poškozené nebo nedorazí vůbec,“ říká Viktor Houška, ředitel produktu a marketingu BNP Paribas Cardif. Lidé tak mohou část rizika spojeného s používáním internetu přenést jednoduše na pojištění. Ve chvíli, kdy nastane pojistná událost, pojištění poskytne důležitou odbornou pomoc a finanční plnění.
Asistence odborníka, náklady obnovy dat a právní asistence
„Pojišťovna v rámci pojištění nabízí nejen finanční plnění, ale i IT asistenci odborníka. A to i v případě, pokud si pojištěný neví jen rady s počítačem. Dále pojištění kryje i náklady na obnovu ztracených dat z poškozeného zařízení, což se může hodit třeba při ztrátě rodinných fotografií. Součástí služby je právní asistence a pomoc v případě poškození on-line pověsti,“ uzavírá Viktor Houška z BNP Paribas Cardif.