Reputaci tuzemského bankovního lídra v digitalizaci si upevnila Moneta především díky letošním novinkám ve svém mobilním a internetovém bankovnictví, jakými byly například možnost rušení běžného a spořicího účtu, termínovaný vklad pro firemní klientelu nebo sjednání online hypotéky. Výzkum také ocenil možnost sjednat si jak v internetovém, tak mobilním bankovnictví až 20 produktů najednou za pomoci jediného procesu.
„Deloitte nás jako digitálního lídra v Česku vyhodnotilo už v roce 2018, podruhé v roce 2020. Nyní se nám toto prvenství podařilo obhájit již potřetí,“ potvrdil šéf digitálního bankovnictví Skupiny Moneta Jakub Komenda s tím, že v současnosti banka digitálně pokrývá téměř 80 % veškeré nabídky svých produktů a služeb.
Uživatelský komfort, rozsah a kvalitu on-line služeb porovnává Digital Banking Maturity Study 2022 v různých oblastech. Hodnotí se snadnost vyhledání informací, proces založení učtu, kvalita každodenních běžných služeb, možnosti jejich rozšíření, ale také způsob ukončení klientství.
Právě možnost rušení produktů online je jednou z disciplín, v níž Moneta svou konkurenci převyšuje. „České banky najely na trend digitalizace, kdy svým klientům umožňují rychlé a snadné sjednání produktů online, ale samotný proces rušení produktů už tak hladce neprobíhá. My si ale myslíme, že po A má následovat i B, proto se snažíme být v tomto ohledu spravedliví a poskytnout stejně snadný a intuitivní online servis i klientům, kteří se rozhodnou některý z produktů zrušit,“ dodává Jakub Komenda.