„Významné je, že služba SWIFT GPI zahrnuje i možnost sledování celé trasy zahraniční platby. Během několika minut zjistíme, proč se připsala na účet platba v nižší hodnotě nebo v jiné měně než klient očekává, nebo proč zahraniční platba nebyla připsaná na účet obchodního partnera v zahraničí. Každý pracovní den odešleme a přijmeme přes 1000 klientských zahraničních plateb, u kterých jsme schopni vyhledat podrobné informace o platbě. Před zavedením služby SWIFT GPI trvalo zjištění informací hodiny, ale třeba i několik dní,“ uvedla Monika Truchliková, manažerka Platebních metod v KB.
Platby jsou nejen rychlejší, ale hlavně transparentnější. Každé platbě je přiřazený unikátní identifikátor (tzv. UETR), s jehož pomocí lze vyhledat podrobnosti o platbě, včetně její trasy. Platbu je tak možné sledovat v jednotlivých fázích zpracování od odeslání až po připsání příjemci. Na zahraniční platbu klient nemusí čekat několik dní, více jak 55 % zahraničních plateb je nově připsáno na účet příjemce do 30 minut a 95 % do 24 hodin.
Prostřednictvím SWIFT GPI lze snadno a v reálném čase zjistit, která banka při zpracování strhla z částky platby poplatek a v jaké výši, nebo provedla konverzi platby na jinou měnu, než ve které byla původně zadána. A také, u které banky se případně zpracování ztracené platby „zadrhlo“ (platba může jít i přes několik bank).