Celkové výnosy KB poklesly o 8,9 % na 29,7 miliardy korun. Čisté úrokové výnosy se snížily o 9,5 % na 21,4 miliardy korun, hlavně v důsledku výrazného poklesu tržních úrokových sazeb, který vedl k poklesu výnosu z reinvestice depozit. Čisté poplatky a provize poklesly o 12,9 % na 5,2 miliardy korun, především kvůli nižší transakční a prodejní aktivitě, a rovněž v důsledku nové regulace poplatků za přeshraniční platby.
Provozní náklady stouply o 0,4 % na 15 miliard korun. Tento růst byl tažen zejména zvýšeným příspěvkem do Fondu pro řešení krize, a narostla i amortizace, což souvisí s investicemi na digitalizaci služeb a provozu banky.
Celkový objem klientských vkladů ve skupině KB se zvýšil o 9,4 % na 893 miliard korun. Celkový objem úvěrů skupiny zákazníkům se meziročně zvýšil o 5,7 % na 691,4 miliardy korun. Úvěrování rostlo jak v drobném, tak i korporátním bankovnictví. Velká většina klientů se po moratoriu vrátila ke standardnímu splátkovému kalendáři.
„Pandemie a související ekonomické potíže změnily řadu hospodářských odvětví i zvyky a požadavky lidí. Komerční banka nadále poskytuje služby klientům bezpečným a pohodlným způsobem. Dokončili jsme rovněž první část naší transformace a k tomu jsme zahájili implementaci nového strategického programu do roku 2025, díky kterému bude KB lídrem v nové éře bankovnictví,” řekl Jan Juchelka, předseda představenstva a generální ředitel KB.