Česká spořitelna byla na začátku letošního roku vůbec první bankou, která klientům umožnila využívat bankovní identitu nejen k přihlašování do digitálního bankovnictví George, ale také k prokazování identity při online komunikaci se státem. „Aktuálně bankovní identitu alespoň jednou využilo přes 200 tisíc klientů, kteří provedli 1,3 milionu přihlášení skrze bankovní identitu, a tím získali přístup ke službám třetích stran,“ říká Martin Medek, šéf pro otevřené bankovnictví v České spořitelně.
Ve druhém čtvrtletí se banka zaměřila na zpřístupnění bankovní identity k online ověřování totožnosti zákazníků i soukromým firmám. Aktuálně nabízí ověření totožnosti u firem z oblasti pojišťovnictví, telekomunikací, dodavatelé energií či e-shopy. Jejich počet bude v následujících měsících nadále přibývat.
„Více než polovinu ze všech přihlášení skrze bankovní identitu tvoří klienti Spořitelny. V případě ověřování identity u soukromých firem je tento podíl ještě větší a mezi bankami máme podíl přes 60 procent,” dodává Martin Medek.