Počet transakcí kartou přes platební terminál u obchodníků se meziročně zvýšil o 18 %, v porovnání s rokem 2019 dokonce o 30 %. Bankomat pro výběr hotovosti využilo loni
o 5 % více klientů, ve srovnání s rokem 2019 nicméně se výběr hotovosti snížil o 7 %.
„Pandemie koronaviru vede jednoznačně k větší preferenci klientů platit bezhotovostně. Největší boom nastal především u placení kartou na internetu. Objem plateb v on-line prostoru loni stoupl o polovinu a ve srovnání se situací před covidem dokonce více než dvojnásobně,” říká David Navrátil, hlavní ekonom České spořitelny a pokračuje: „Covid zároveň urychlil přechod na bezhotovostní ekonomiku. Z celkových kartových transakcí tvořily v roce 2019 výběry z bankomatů 55 %, nicméně v roce 2020 došlo k poklesu
na 48 % a vloni na 44 %.”
„Naprostá většina plateb kartou u obchodníků probíhá dnes bezkontaktně a stále více klienti při placení místo plastové karty přikládají k platebnímu terminálu mobilní zařízení. Velký zájem je rovněž o naše virtuální karty, které si lze snadno vytvořit přímo v mobilním bankovnictví George a rovnou si je lze přidat do mobilní peněženky Apple Pay či Google Pay. V loňském roce jsme klientům vydali přes 100 tisíc virtuálních karet,” doplňuje Jan Hailich, šéf platebních řešení v České spořitelně.