Rozhodnutí ukončit služby osobního bankovnictví po více než 20 letech poskytování spořicích účtů a podílových fondů bylo přijato s přihlédnutím k současným nepříznivým ekonomickým podmínkám a nejistotě ohledně dosažení potřebného rozsahu v příštích letech.
ING v České republice podporuje v současné době přibližně 375 000 klientů osobního bankovnictví, kterým nabízí spořicí účty a podílové fondy. Aby zajistila, že o její klienty v České republice bude i nadále dobře postaráno, uzavřela ING dohodu s Raiffeisenbank (RB), která dá současným klientům ING možnost stát se zákazníky RB a převést si tam od března své úspory a investice za zvýhodněné sazby. Tato dohoda ještě podléhá schválení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).
„S přihlédnutím k současné hospodářské situaci neočekáváme, že bychom v nejbližší době dosáhli potřebné velikosti a pozice na trhu, které by nám umožnily dosahovat v České republice udržitelného růstu. Chceme však, aby bylo o naše zákazníky dobře postaráno, a proto jsme pro ně zajistili atraktivní nabídku u Raiffeisenbank, banky s prověřeným zájmem o klienty a digitální zkušeností,“ uvedl Isold Heemstra, generální ředitel ING Česká republika.
Rozhodnutí o ukončení služeb osobního bankovnictví se dotkne 225 pracovních pozic v České republice, které budou zrušeny v průběhu roku 2021. Zaměstnance na těchto pozicích ING maximálně podpoří při hledání nového kariérního uplatnění. Zbývajících 130 kolegů z korporátního bankovnictví bude nadále poskytovat služby českým i globálním klientům ze své pražské kanceláře.
Globálně ING podporuje více než 38 milionů klientů osobního a korporátního bankovnictví na 40 trzích. Rozhodnutí opustit český trh osobního bankovnictví nemá vliv na služby osobního bankovnictví na dalších trzích. Odchod z trhu osobního bankovnictví v České republice má omezený dopad na hospodaření (P&L) a kapitálovou pozici Skupiny ING.