Během pěti let se česká Fio banka vypracovala z malé nízkonákladové banky mezi střední banky s širokou nabídkou služeb, sítí 75 poboček a především produkty bez poplatků. Klientům nabízí osobní i podnikatelské účty zdarma, hypotéky, podnikatelské úvěry nebo investování online na českých i světových burzách. Do kategorie středních bank dle České národní banky spadají banky s bilanční sumou 50 až 250 miliard Kč a Fio banka spodní hranici překročila na konci letošního července.
K 31.7. 2015 vzrostla Fio bance bilanční suma na 50,4 miliard Kč, objem vkladů na 48 miliard Kč a objem poskytnutých úvěrů na 12,8 miliard Kč. Rychlým tempem se zvyšuje také klientská základna této ryze české banky, která aktuálně čítá téměř 520 tisíc osob. Těm Fio banka v letošním roce nabídla novou generaci internetového bankovnictví, zlevnila úrokové sazby hypoték a umožnila přihlášení, nebo autorizaci plateb v aplikaci Smartbanking pomocí otisku prstu. Výrazné novinky pak chystá i na druhou polovinu roku, např. NFC karty v mobilu, platební terminály pro podnikatele nebo kreditní karty.
„Klientů, kteří nechtějí platit poplatky za běžné bankovní služby, přibývá. Jen za první pololetí letošního roku změnilo banku 170 tisíc osob a my máme radost, že skoro 40 % z nich si vybralo Fio banku. I díky tomu jsme šestou největší bankou co do počtu klientů na trhu. Nyní jsme se navíc stali střední bankou. Rosteme a to nás těší. Pro naše klienty se tím však nic nemění, i nadále jim chceme nabízet výhodné bankovní služby bez poplatků a přicházet s inovacemi, které jim usnadní správu financí,“ uzavírá Jan Bláha, obchodní ředitel Fio banky.