Více než polovina dotázaných věří, že jim smlouva životního pojištění vydrží minimálně do důchodového věku. Čtvrtina respondentů nemá přitom pojištění sjednané ani dva roky.
„Češi vnímají životní pojištění jako produkt na celý život. Finanční motivaci ale berou jako dobrý důvod pro ukončení stávajícího pojištění a sjednání smlouvy jinde. Třetina z těch, kteří se již přepojistili, uvádí jako důvod lepší nabídku od finančního poradce.“ říká Petr Procházka, ředitel úseku řízení produktů Pojišťovny České spořitelny.
Čtvrtina dotázaných má životní pojištění sjednané méně než dva roky, necelá polovina více jak 5 let. Smlouvu nejčastěji sjednali s poradcem pojišťovny nebo s nezávislým finančním poradcem. Přímo na pobočce banky pojištění sjedná jeden klient z dvanácti. Češi vědí, kolik za pojištění platí, nejčastěji uvádějí částku 600 Kč měsíčně.
Výzkum pro Pojišťovnu České spořitelny realizovala společnost Ipsos pomocí on-line výzkumu na 1 017 respondentech ve věku 18 – 65 let.