„Statistiky z posledních týdnů ukazují, že stávající situace kolem COVID-19 zbavila seniory obav z moderních technologií. Ale abychom vše nesváděli jen na koronavirus, je potřeba uvést, že Komerční banka se systematicky věnuje digitálnímu vzdělávání seniorů. V říjnu a listopadu minulého roku se uskutečnilo ve spolupráci se sdružením Život 90 šest vzdělávacích akcí pro lidi v důchodovém věku na pobočkách Komerční banky po celé České republice. Program jsme pojmenovali Senioři na pobočkách. Touto dobou měla proběhnout další část této akce. Jen několik týdnů před zahájením letošních akcí na pobočkách už bylo zřejmé, že bude nutná změna plánů. Proto jsme v důsledku aktuální situace iniciativu, nově pojmenovanou jako Otevřená banka, přesunuli do on-line prostředí. Podobně jako při setkáních na pobočkách vybíráme témata, která v danou chvíli lidi zajímají a často se jich bezprostředně dotýkají,“ Jan Kubálek, manažer pro strategii retailového bankovnictví v Komerční bance.
Přechod seniorů do digitálního bankovnictví se Komerční banka snaží seniorům maximálně usnadnit. K dispozici mají bezplatnou informační linku 800 521 521, kde získají detailní informace o aktivaci internetové nebo mobilní bankovnictví, ochraně svých přihlašovacích údajů, možnostech základním ovládání aplikací nebo možnosti stažení bezplatného bezpečnostního řešení od IBM.
Vzdělávací setkání Komerční banky Senioři na pobočkách má pomoci seniorům orientovat se v moderním finančním světě. Hlavními tématy proto jsou: jak využívat mobilní telefon a počítač v současném finančním světě, možnosti nových služeb bankovního sektoru, jak srovnávat různé nabídky na úvěr, rizika číhající v nabídkách na internetu, telefonu či v televizi.