Investice do odměňování zaměstnanců se meziročně zvýšily o 9 %. Počet aktivních uživatelů ČSOB mobilního bankovnictví meziročně vzrostl o 28 %, stejně tak rostl počet mobilních transakcí o 38 %.
„Výsledky ČSOB ve třetím kvartále dokazují, že v období transformace celého bankovního sektoru lze nejen obstát, ale dokonce i výrazně uspět. ČSOB výrazně investuje do inovačních projektů, aby byla schopna lépe naplnit očekávání klientů. Úspěch v tomto směru dokládá nejen nárůst počtu uživatelů mobilního bankovnictví, ale také vzrůstající počet mobilních transakcí,“ řekl John Hollows, generální ředitel ČSOB.
„V růstu provozních nákladů se odráží odhodlání ČSOB dále investovat do svých zaměstnanců. Jakožto přední hráč na poli inovací stojíme o motivované zaměstnance, kteří dokážou držet tempo s měnícím se bankovním prostředním a mají chuť se dále rozvíjet. Klienti mají stále vyšší očekávání a náročnější potřeby, na které musíme reagovat. ČSOB se tak proměnila v technologickou společnost, která si zachovává osobní klientský přístup té nejvyšší kvality,“ říká Marcela Suchánková, členka představenstva ČSOB zodpovědná za lidské zdroje.
Čistý zisk za první tři čtvrtletí 2018 meziročně poklesl. Důvodem jsou nižší ostatní provozní výnosy ovlivněné mimořádnými výnosy v loňském roce (jednorázový výnos z vypořádání dřívějšího soudního sporu, pozitivní přecenění, prodej dluhopisů a výnosy spojené s ukončením kurzového závazku ČNB), vyšší provozní náklady a ztráty ze znehodnocení, zatímco čistý úrokový výnos a čistý výnos z poplatků a provizí meziročně vzrostly. Stabilní ukazatel nákladů na úvěrové riziko odráží přetrvávající vynikající kvalitu úvěrového portfolia a ukazatel podílu úvěrů v selhání se zlepšil na 2,4 %.