Personalizované tipy představují další nástroj, jímž chce Česká spořitelna pomoci všem svým klientům k edukaci ve světě financí a zároveň pomáhá zlepšovat finanční zdraví – ať už jde o vytvoření krátkodobé finanční rezervy nebo tvorbu rezervy na stáří.
„V pilotním provozu jsme Tipy od George otestovali na zaměstnancích a části klientů začátkem letošního roku. Od května je postupně zobrazujeme našim retailovým klientům s tím, že do konce června chceme, aby je měli možnost zaznamenat úplně všichni retailoví klienti s mobilním bankovnictvím, kterých je dnes více než dva miliony,” říká Kateřina Raisová, která se ve Spořitelně na tvorbě personalizovaných rad podílí.
„Personalizované tipy mají velmi kladné hodnocení ze strany klientů, na škále 1-5 dosáhlo hodnoty 4,4. Ze zpětné vazby vyplývá, že nás klienti považují za spolehlivého partnera na cestě za jejich finančním zdravím. Oceňují, že jim kryjeme záda a své účty u nás mají v bezpečí. Klienti se na Tipy chtějí spoléhat i nadále, proto je neustále zlepšujeme,” doplňuje Michaela Mrózková, expertka na finanční zdraví klientů v České spořitelně.
V průměru se klientům měsíčně zobrazí přibližně 5 tipů, jak pečovat o své finanční zdraví a jak se zlepšovat v hospodaření. Tipy od George například upozorní na nestandardní platbu, hlídají platby za předplatné, ale také sledují zůstatek a upozorní klienta ve chvíli, kdy je vhodné uvažovat o spoření nebo o doplacení kreditní karty. Nástroj také nese prvky gamifikace a umí s klientovi zobrazit malý kvíz, například o útratách u oblíbeného obchodníka.