„Věkový průměr stávajících členů představenstva přesahuje padesát let. Ačkoli je Spořitelna jedním z věkově nejrůznorodějších zaměstnavatelů, cítíme, že nejen v představenstvu potřebujeme intenzivní interakci s mladou generací zejména v oblasti našeho strategického směřování, jinak nám hrozí ztráta relevance,“ říká ředitel Spořitelny Tomáš Salomon. „Stínové představenstvo je ideální nástroj, jak získávat okamžitou zpětnou vazbu od mladých lidí nezatížených korporátními schématy a přirozenou skepsí středního věku. Klíčovými vlastnostmi členů stínového představenstva by měla být otevřenost novým myšlenkám, odvaha zpochybňovat zavedené pravdy, nadšení pro AI technologie a také výborná znalost angličtiny,“ doplňuje Salomon.
Přihlašování bude probíhat do konce září na webu České spořitelny. V říjnu proběhnou osobní pohovory a assessment centrum, na něž v listopadu navážou osobní pohovory finálových kandidátů s členy představenstva Spořitelny. V prosinci by mělo být finálně vybráno šest členů stínového představenstva. Jakkoli Spořitelna hledá do stínového představenstva zejména lidi mladé věkem, ve výběrovém procesu mají rozhodně šanci i starší lidé s mladým duchem.
Od ledna 2025 by pak stínové představenstvo mělo začít standardně fungovat v tandemu se stávajícím představenstvem. Každý z členů stávajícího představenstva bude primárně spolupracovat s jedním ze členů stínového představenstva, s nímž se bude účastnit interních jednání, práce v týmu i zasedání představenstva. Stínové představenstvo bude zároveň fungovat jako samostatný tým, jehož primárním úkolem bude v průběhu roku 2025 rozvinout a případně revidovat misi a strategii Spořitelny.
„Naše mise-pomáhat klientům zlepšovat jejich finanční zdraví klientů a podporovat prosperitu Česka – se nemění, věříme ale, že nám stínové představenstvo pomůže efektivně uchopit klíčové společenské výzvy počínaje udržitelným růstem prosperity přes nástup umělé inteligence až po kulturní diverzitu,“ zdůrazňuje Tomáš Salomon. „Stínové představenstvo by nemělo být „jen“ programem v němž jsou seniorní manažerky a manažeři stínováni juniory. Slibujeme si od něj zejména rozvoj naší budoucí strategie včetně akcelerace širší diskuse s mladou generací nad tím, jak pomoci zvyšovat finanční zdraví a prosperitu Česka.“
„Podnícení širší společenské debaty o udržitelném růstu prosperity Česka a zlepšování finančního zdraví Čechů bude jedním z důležitých úkolů stínového představenstva. Proto bude mít představenstvo naši plnou podporou z hlediska využití sociálních sítí včetně odpovídajícího mediálního rozpočtu,“ říká Monika Hovorková, která je ve Spořitelně odpovědná za rozvoj značky a komunikaci. „Věříme, že silnější budoucnost se bez mladých neobejde. A jelikož mladí hýbou světem, když dostanou šanci, dáváme jim příležitost ve stínovém představenstvu.“