Přejít k hlavnímu obsahu
Bankovní identitu používá 70 % lidí
Bankovní identitu v Česku poskytují už všechny retailové banky. Aktuálně ji využívá 4 650 000 lidí a jejich počet stále roste. Meziročně přibylo 650 000 uživatelů. Česká republika patří ke špičce Evropy ve využívání digitální identity. Bankovní identitu používá 70 % lidí v produktivním věku, kteří se s její pomocí identifikují v průměru sedmkrát ročně. To šetří nejen lidem, ale také firmám a institucím čas i administrativu. Například na Úřadu práce ČR se v lednu téměř 40 % uchazečů o zaměstnání odbavilo online.
Bank ID

Během čtyř let se bankovní identita stala běžnou součástí života lidí v České republice. Od letošního roku ji poskytuje všech 11 retailových bank. Statistiky ukazují, že ji o něco častěji používají muži, kteří tvoří 56 % uživatelů, zatímco ženy představují 44 %. Bankovní identitu využívají všechny věkové skupiny, včetně více než 300 000 seniorů.

„Po necelých čtyřech letech od spuštění využívají bankovní identitu už dvě třetiny dospělých občanů České republiky pro online přístup ke službám státu a firem. V možnosti digitálního vzdáleného přihlašování ke službám patříme bezesporu k evropské špičce. Každý, kdo používá bankovní identitu se s ní v roce 2024 přihlásil průměrně sedmkrát. Jedná se o dvojnásobek v porovnání s minulostí,“ vysvětluje Marek Růžička, výkonný ředitel společnosti Bankovní identita.

Mezi nejvýznamnější novinky patří aplikace pro elektronické podepisování, které je pro soukromé účely zdarma a již jí využily desítky tisíc uživatelů. Loni poprvé mohli rodiče žáků podat přihlášky na střední školy a víceletá gymnázia online. Téměř 90 % přihlášek bylo podáno prostřednictvím bankovní identity. Loni se přihlášky týkaly zhruba 106 000 deváťáků, stejný počet bude i letos.

Bankovní identita nepřináší výhody jen uživatelům, urychluje také digitalizaci státní správy. Příkladem je Úřad práce ČR, který digitalizuje své agendy a zefektivňuje procesy. Od začátku roku, kdy byla spuštěna možnost žádat o zprostředkování zaměstnání online se 38 % nových klientů takto registrovalo elektronicky a dokonce 84 % dalších dokumentů bylo doloženo online. Komunikace s úřady je tak pro občany pohodlnější a rychlejší, protože své žádosti mohou podat odkudkoliv a také kdykoliv, i mimo úřední hodiny.

„Elektronická komunikace hraje stále větší roli při vyřizování žádostí na úřadu práce. U rodičovského příspěvku již podíl online žádostí přesahuje 50 %, u dalších dvou nejčastějších dávek je to zhruba 1/3 žádostí, přičemž oblibu si mezi našimi klienty rychle získaly i online žádosti uchazečů o zaměstnaní. Bankovní identita je přitom častým nástrojem pro elektronickou identifikaci žadatelů,“ říká Matěj Novák, ředitel krajské pobočky Úřadu práce v Praze.

Zdroj: Bank ID

Datum vytvoření: 22/01/2025

linkedin

Komentáře komentáře
Česká ekonomika si v závěru loňského roku udržela tempo Podle očekávání ekonomiku táhnou nahoru domácnosti, kterým se díky výrazně nižší... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
ECB znovu snižuje úrokové sazby a míří k neutrálu Dnešní zasedání se tak příliš nelišilo od toho prosincového. V rámci Rady guvern... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
Fed se nastavil do módu „počkáme a uvidíme“ Američtí centrální bankéři se přitom rozhodli pauzírovat jednak proto, že pokrok... Jan Čermák, analytik ČSOB
Profile picture for user Jan Čermák