Přejít k hlavnímu obsahu
Zelená výzva se vrací. Většina zaměstnanců bankovního trhu vymění auta za pohyb
Vyměnit dojíždění autem do práce i z ní za jízdu na kole, koloběžce, skateboardu, hromadnou dopravu, nebo běh či chůzi a tím podpořit přírodu a své zdraví. To je smyslem Zelené výzvy 2023, kterou společně vyhlásily ČSOB se společností Mastercard a pozvaly do ní ostatní účastníky.
ride a bike to work

Do výzvy se zapojí zaměstnanci dalších osmi finančních institucí, což představuje více než 80 % bankovního trhu. Zelená výzva 2023 navazuje na přátelský duel mezi ČSOB a Českou spořitelnou z roku 2021, kdy zaměstnanci dvou největších bank přesedlali na udržitelnější způsoby dopravy a společně ušetřili 97 tun CO2. Letošní výzvu navíc společnost Mastercard podpoří výsadbou stromů v závislosti na počtu nasbíraných zelených kilometrů.

„Vyzvali jsme kolegy z dalších bank a finančních institucí, aby vykročili ze své komfortní zóny a spolu s námi si užili dojíždění do práce šetrnějším a ekologičtějším způsobem. Zelenou výzvu jsme poprvé zkusili před dvěma lety, kdy se nám a kolegům z České spořitelny podařilo za jeden měsíc najezdit a nachodit skoro 865 tisíc zelených kilometrů. Ukázalo se, že naši zaměstnanci to s odpovědným chováním myslí vážně, a proto pevně věřím, že letošní výzva bude ještě úspěšnější. Těší mě, že jsme na ni nalákali většinu bankovního trhu a společně nejenom pomůžeme životnímu prostředí, ale taky protáhneme těla,“ říká Aleš Blažek, generální ředitel ČSOB.

Zelená výzva 2023 začíná 15. 8. 2023 a potrvá do 31. 10. 2023. Zaměstnanci zapojených bankovních a finančních institucí budou zapisovat své zelené kilometry do speciální webové aplikace. Auto můžou vyměnit např. za své nohy, jízdní kola, skateboardy, elektrické koloběžky, skútry nebo hromadnou dopravu. Počítá se jakýkoli způsob dopravy mimo té, kdy jede jeden člověk sám v autě se spalovacím motorem.

Přátelské výzvy se vedle ČSOB a Mastercard zúčastní dalších osm finančních institucí: Česká spořitelna, Essox, Global Payments, Komerční banka, mBank, Raiffeisenbank, Unicredit Bank a UP Česká republika. Dohromady pokrývají asi 80 procent bankovního trhu v Česku a mají více než 33 000 tisíc zaměstnanců, kteří se tak do Zelené výzvy mohou zapojit.

Zelená výzva 2023 ukazuje, že při snaze o společnou pozitivní změnu může jít konkurence stranou a důležitý je osobní přístup každého z nás. Po zveřejnění na LinkedInu ČSOB následovaly desítky pozitivních reakcí od finančních institucí, které se do výzvy rozhodly zapojit, a přátelské popichování, která firma dokáže v přepočtu na počet zaměstnanců nachodit a najezdit nejvíce zelených kilometrů.

Společnost Mastercard navíc Zelenou výzvu 2023 podpoří výsadbou stromů v závislosti na tom, jakou vzdálenost všichni účastníci výzvy ujedou udržitelnými způsoby dopravy, respektive ekvivalentu počtu tun CO2, které se všem společně podaří ušetřit. Každý kilometr se tak počítá.

„Ochrana planety je jedním ze základních pilířů, na kterých společnost Mastercard stojí. I proto jsme se zavázali v rámci platformy Priceless Planet Coalition k obnově a výsadbě lesních porostů v těch nejvíce postižených oblastech naší planety. Celosvětově vysadíme 100 milionů stromů do roku 2025 a velmi mě těší, že se do této mise spolu s námi rozhodla zapojit i drtivá většina českého bankovního trhu. Každých 20 kilogramů ušetřeného CO2 v Zelené výzvě 2023 bude znamenat jeden nový strom. A pevně věřím, že společným úsilím přineseme naší planetě za dva a půl měsíce celý nový les,“ říká Damian Zielinski, generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Datum vytvoření: 16/08/2023

linkedin

Komentáře komentáře
Státní dluh překonal hranici 3,2 bilionů korun V poměru k HDP situace vypadá mnohem příznivěji, protože se dluh pohybuje jen ok... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
Geopolitika opět v centru pozornosti Trhy jinými slovy věří, že další eskalace do podoby širšího regionálního konflik... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
Inflace v březnu zůstává na cíli, v létě uvidíme další pokles Příběhy uvnitř spotřebitelského koše jsou však nadále velmi rozdílné.  Za poměrn... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš