Přejít k hlavnímu obsahu
Komerční banka představuje nový design karet
V půlce dubna letošního roku Komerční banka spustila novou éru bankovnictví, která sebou přinesla i spoustu novinek pro znevýhodněné klienty s různým druhem handicapu. Nejvýraznější změna pro tyto klienty je nová aplikace KB+, kterou již klienti využívají pro komunikaci s bankou a která teď ještě více vyhovuje lidem s poruchou zraku. Zároveň Komerční banka společně s Mastercard postupně zavádí nový standard designu karet s unikátními výřezy – tzv. Touch Card.

„Vývoj nového bankovního core systému v uplynulých třech letech přinesl mnoho změn: novou mobilní aplikaci KB+, nové internetové bankovnictví, nové služby pro klienty nabízející ještě lepší klientský zážitek a mnoho dalšího. Ve spolupráci s našimi handicapovanými klienty jsme navrhli inteligentní produkty a služby, abychom reagovali na jejich požadavky a potřeby,“ říká Miroslav Hiršl, člen představenstva zodpovědný za retailové bankovnictví Komerční banky.

Aplikace KB+ je nyní více přístupná i lidem s poruchou zraku. Aplikace umožňuje předčítání pro nevidomé, zvětšení písma nebo mód vysokého kontrastu, a to na obou mobilních platformách (iOS i Android). KB+ se stává jejich jedinou bankovní aplikací, která má v sobě zahrnutý i KB Klíč. Ověření platby a přihlášení jsou přidány také přímo. Na začátku října letošního roku aplikace KB+ překročila hranici 60 tisíc uživatelů a její využívání roste. Jen za posledních 30 dní proběhlo přes půl milionu přihlášení.

Další podzimní novinou pro klienty s poruchou zraku je nový standard designu karet s unikátními výřezy – tzv. Touch Card. „KB společně se společností Mastercard představuje jako první banka v Česku nový standard platebních karet Touch Card, jehož povrch usnadní použití lidem s úplnou nebo částečnou ztrátou zraku. S rostoucími počty nově vydávaných karet bez reliéfního embosování je pro osoby s postižením zraku obtížnější rozeznat, jaký typ karty právě drží v ruce. Toto hmatové řešení umožní klientům snadno a bezpečně určit nejen typ karty, ale i její orientaci,“ říká Jitka Haubová, členka představenstva a provozní ředitelka KB.

Klienti KB s poruchou sluchu mají také možnost využít službu eScribe, díky které se rozhovor klienta a bankovního poradce na pobočce živě přepisuje na obrazovku monitoru. Ke konci roku 2022 měla Komerční banka 152 z celkového počtu 216 poboček v bezbariérovém režimu a z 850 bankomatů bylo 776 bezbariérově přístupných.

Datum vytvoření: 23/10/2023

linkedin

Komentáře komentáře
Inflace v dubnu výrazněji vzrostla kvůli potravinám Za překvapením stál z našeho pohledu především daleko svižnější růst cen potravi... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš
Služby přebírají otěže ekonomiky Za první kvartál vzrostly reálné tržby odvětví spadajících pod služby mezičtvrtl... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
Jak sebevědomá bude ECB vstříc strnulému Fedu? Při pohledu do zpětného zrcátka platí, že od vzniku eurozóny byl Fed v měnově-po... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko