Přejít k hlavnímu obsahu
Česká spořitelna spustila nového chatbota
Nejen na přihlašovací stránce do internetového bankovnictví George, ale i na hlavní stránce České spořitelny pro osobní finance mohou klienti nově využít chatbota George, který pomůže s nejčastějšími dotazy ohledně osobních účtů a karet, půjček, hypoték, spoření, investování či pojištění. Chatbot George klientům zodpoví i na nejčastější dotazy na téma odklad splátek úvěrů a pomáhá zvládat více chatovacích interakcí.
čs chatbot

„Chatbota využívajícího prvky umělé inteligence jsme poprvé nasadili v prosinci 2019. Od té doby zpracoval téměř 80 tisíc klientských požadavků, které se týkaly především podpory s přihlášením do digitálního bankovnictví, dotazům ohledně potvrzování plateb prostřednictvím aplikace George klíč a pomohl klientům v řadě situací, kdy došlo například ke špatnému zadání přihlašovacích údajů nebo k zablokování účtu,” říká Tomáš Lošťák, který má vývoj konverzace chatbota v České spořitelně na starosti.

„Virtuální poradce je dalším krokem v zavádění kognitivních technologií v České spořitelně. Naučili jsme jej další řadu témat, na která umí konzistentně a profesionálně odpovídat, kdykoli to klient potřebuje. Česká spořitelna jde cestou, kterou postupují i další naši klienti z řad finančních institucí v Evropě. Řešení je postaveno na technologii IBM Watson asistent a běží ve veřejném IBM cloudu," vysvětluje Ondřej Králík, GBS lídr pro finanční služby ve společnosti IBM Česká republika. 

Chatbot George na přihlašovací stránce do digitálního bankovnictví je klientům dostupný takřka neustále. Jeho rozšíření i na stránky osobních financí bude probíhat postupně. V současnosti George nabízí pomoc asi třetině klientů, kteří navštíví stránky Spořitelny. Během června je v plánu nabídnout chatbota úplně všem klientům.

Dostupnost automatizovaného chatbota lze poznat tak, že klientům se na přihlašovací stránce do internetového bankovnictví nebo na webových stránkách Spořitelny zobrazí chatovací konverzace, ve které se jim představí jako virtuální asistent George. Při řešení složitějších dotazů klienta přepojí na bankéře v klientském centru. 

Česká spořitelna patří k průkopníkům využití chatbotů na českém trhu. Má za sebou několik úspěšných pilotních nasazení chatbotů nejen v oblasti zákaznické péče, ale také v oblasti HR, interní komunikace a interního vzdělávání. Poprvé Česká spořitelna začala chatboty využívat na podzim 2017. Na jejich vývoji spolupracuje s firmami Wingbot.ai a IBM, která do projektu přinesla technologii IBM Watson Asistent v cloudu a zkušenosti s její implementací. Stejnou technologii využívá například Vodafone či Škoda Auto.

Datum vytvoření: 19/05/2020

linkedin

Komentáře komentáře
Jestřábí ČNB dodala koruně nový impuls. Kam až se česká měna podívá? Na domácím poli hraje koruně do karet změna očekávání ohledně snižování tuzemský... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
Inflace v dubnu výrazněji vzrostla kvůli potravinám Za překvapením stál z našeho pohledu především daleko svižnější růst cen potravi... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš
Služby přebírají otěže ekonomiky Za první kvartál vzrostly reálné tržby odvětví spadajících pod služby mezičtvrtl... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek