Přejít k hlavnímu obsahu
Air Bank připravuje unikátní řešení, které rozšíří možnost bezhotovostního placení v Česku
Air Bank na začátku příštího roku plánuje představit veřejnosti unikátní platební řešení, které v České republice podstatně rozšíří možnost bezhotovostního placení. Zboří tím technické a poplatkové bariéry současných na trhu běžně dostupných způsobů přijímání bezhotovostních plateb, které některé obchodníky dosud od tohoto placení odrazují. Nové platební řešení bude mít svou vlastní značku, která ponese název Cvak. Využívat jej budou moci zákazníci a obchodníci s účty u všech bank na českém trhu.
Cvak

„Naším cílem je zaplnit na mapě Česka bílá místa, kde dosud bylo nutné platit jen v hotovosti, a přinést tak bezhotovostní placení všude tam, kde o něj zákazníci, ale i obchodníci stojí. Z našich průzkumů vyplývá, že 9 z 10 lidí platí kartou minimálně několikrát týdně. Lidé chtějí mít možnost zvolit si sami způsob placení, a ne všude tuto možnost mají. Proto chceme obchodníkům nabídnout jednoduché a cenově atraktivní platební řešení, které jejich platícím zákazníkům zvýší komfort a ve výsledku bude mít i pozitivní dopady na jejich tržby,“ říká Jiří Suchý, ředitel divize Produkty a inovace v Air Bank.

Cvak je platební řešení vyvinuté tak, aby s ním mohl zaplatit klient každé banky. To znamená, že pro využívání Cvaku nebude nutné mít účet u Air Bank. K zaplacení bude stačit chytrý telefon a platební karta. 

Přestože placení a přijímání plateb prostřednictvím Cvaku bude z pohledu zákazníků i obchodníků už od začátku fungovat pro klienty všech bank, Air Bank zapojení ostatních bank do projektu vítá.

„Máme pozitivní odezvu trhu. Nejen ze strany malých i větších obchodníků, ale účast v projektu zvažuje hned několik dalších bank. Aktivní podpora této nové platební metody ze strany více bankovních hráčů napomůže nejen jejímu masovému rozšíření, ale bude mít i pozitivní ekonomický přínos pro všechny, kteří Cvak využívají,“ dodává Jiří Suchý.

Už samostatná značka a vizuální identita, odlišná od vizuální identity Air Bank, dokazuje, že je nové platební řešení již od začátku koncipované tak, aby se k jeho dalšímu rozvoji mohli připojit i ostatní hráči na trhu.

„Slovo Cvak vyjadřuje jednoduchost placení a odkazuje na lidové označení pro platby ‚zacvakat‘. Sloganem nové značky Cvak bude ‚Placení tak jednoduché, jak to zní‘. U loga jsme se inspirovali symbolem bezkontaktního placení, kterému má Cvak v Česku pomáhat. Závorka jako prvek nám pak kreativně umožní symbolizovat zvuk i na statických obrázcích. Značku Cvak chceme od Air Bank odlišit i vizuálně, základními barvami jsou fialová a tmavě modrá, společně s bílou umožňují vytvářet výrazné barevné kombinace,“ říká Oldřich Dostál, ředitel marketingu Air Bank.

Podle aktuálního průzkumu agentury IPSOS pro Air Bank u sebe 22 % lidí nenosí vůbec žádnou hotovost a jen každý desátý Čech má v peněžence připraveno více než tisíc korun. Třetina Čechů je se situací, kdy nemohou platit kartou, už smířena a považuje to za normální stav. Ostatní jsou ale naštvaní a otrávení. Situace, kdy nelze zaplatit kartou, může způsobit i horké chvilky, čtvrtina dotazovaných musela jít hledat nejbližší bankomat a dalších 24 % pak nenakoupilo, a obchodníci tak přišli o tržbu.

Datum vytvoření: 04/12/2023

linkedin

Komentáře komentáře
Státní dluh překonal hranici 3,2 bilionů korun V poměru k HDP situace vypadá mnohem příznivěji, protože se dluh pohybuje jen ok... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
Geopolitika opět v centru pozornosti Trhy jinými slovy věří, že další eskalace do podoby širšího regionálního konflik... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
Inflace v březnu zůstává na cíli, v létě uvidíme další pokles Příběhy uvnitř spotřebitelského koše jsou však nadále velmi rozdílné.  Za poměrn... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš