Technologické firmy by měly být odpovědné za „fake news“

Společnosti, jako je Facebook nebo Twitter, by měly být odpovědné za škodlivý a zavádějící obsah. Uvedli to britští zákonodárci. Podle nich je nutná regulace a varovali před zneužíváním osobních údajů.

Společnosti, jako je Facebook, umožnily vývojářům sbírat uživatelská data a nasadit je i v jiných kampaních bez jejich znalosti či souhlasu", uvedl Damian Collins, předseda Výboru pro digitální média, kulturu, média a sport. „Musí být zodpovědní za způsob, jakým se na svých stránkách sdílí škodlivý a zavádějící obsah."

Facebook se stále více zaměřuje na vyšetřování falešných zpráv. Hlavně poté, co byly britskou poradenskou společností Cambridge Analytica zveřejněny údaje o 87 milionech uživatelů. Náklady na vyšší ochranu soukromí zasáhnout v několika příštích letech zisky Facebooku. Firma to uvedla minulý týden, kdy během jednoho dne klesla hodnota společnosti o 120 miliard dolarů.

Sociální sítě hrály významnou roli v roce 2016 při zvolení Donalda Trumpa prezidentem Spojených států a také v kampani Leave EU před referendem o Brexitu v Británii v roce 2016. „Nedostáváme se k ničemu jinému než ke krizí naší demokracie - založené na systematické manipulaci s fakty na podporu ovlivňování občanů," řekl Collins.

Zdroj: CNBC.com

Datum vytvoření: Úterý, 31. Červenec 2018

Třetí propad automobilového trhu v EU za sebou

Úspěch české ekonomiky je v posledních letech spojený s automobilovým průmyslem, který přímo sám...

Petr Dufek
Makroekonom
ČSOB

7 dní s korunou: ECB po třech letech ukončí kvantitativní uvolňování

Je zde týdeník „7 dní s korunou“.

František Táborský
Analytik Raiffeisenbank

Akcie jako na horské dráze

Trhy zažívají návrat extrémní volatility. Včera americký akciový index Dow Jones ztrácel pod...

Jan Bureš
Hlavní ekonom Patria Finance