Přejít k hlavnímu obsahu
O českých milléniálech na Pankráci
“Milleniálové jsou lidé ve věku 15-35 let, někdy označováni také jako 'generace Y’. V České republice jsou jich téměř 3 miliony, tvoří tedy více než čtvrtinu populace,” tak pořadatelé definují skupinu, o které poslední pátek 14. října probíhaly vstupy v Konferenčním centru City na Praze 4. Touha změnit zaběhnuté pořádky, prožít život naplno a mít opravdové přátele. To jsou hlavní priority, na kterých milleniálům záleží.

Potřebují k životu internet; bez sociálních sítí se prakticky neobejdou, průměrně mají profil na třech sítích a z toho dvě využívají pravidelně, z čehož dominantními médii jsou Facebook s Messengerem, Instagram, Snapchat a v závěsu je Twitter. Právě tato generace se brzy stane hlavní kupní silou ve společnosti, právě tyto sítě jsou pro milléniály zdrojem sociálního povědomí, a právě proto bývají klíčové pro společnosti, které se s nimi tak rády sbližují.

Jak generace dnešních mladých přemýšlí? Je natolik odlišná od generace X, která zažila éru komunismu? Jak milléniály poznamenala digitalizace a příchod internetu? Kvůli těmto otázkám vznikla od agentur PR.Konektor a NMS Market Research studie a také tato konference. “Jací jsou čeští milléniálové?” zněl její název.

Začínáme

Jako první se na stůl dostalo téma “Kde a jak milléniálové konzumují obsah”. Na internetu. S tím za O2 předstoupila Dorota Kajfoszová a Davidem Danešem. Společně hovořili o jejich spolupráci s Johny Machette nebo Stejkem a Shopaholic Nicol - Tito dva youtubeři jim například loni pomáhali rozjet kampaň SmartUp nabádající mladé, aby nelenili a přicházeli se zajímavými projekty. 

Dále O2 prezentovalo svou službu Datomat, ve které mohou uživatelé datových služeb získat megabajty za plnění úkolů. Ta má již přes třicet tisíc stažení a stala se nejhledanější aplikací na App Store.

Jako druhý, za Czech Tourism, předstoupil Tomáš Kadlec, který se zaměřil na Instagram. Představil projekty Instameet a Instatrip nebo instagramový profil VisitCZ. Czech Tourism si tak kladlo za cíl oslovit komunitu, zvýšit sledovanost, pokrýt regiony obsahem a zlepšit povědomí o České republice. Společnost pozvala do České republiky devět světových „influencerů“, jejichž příspěvky na sociální síti Instagram sledují více než 3 miliony uživatelů.

ZDE jedna z úspěšných fotografií české instagramerky, která se mj. dostala na Forbestravelguide.

“Millénium nebo co to je za randál”

V druhém bloku zářil youtuber FattyPillow, který svým humorným, ten den nepříliš vulgárním, stylem, inteligentně vysvětloval, že každý není vhodný být tváří velkých firem. Seznamoval publikum s termínem “sellout” označující zaprodanost. Mladé publikum je totiž nesmírně citlivé a často dokáže poznat, že jim někdo lže nebo se s nimi snaží manipulovat. 

Fatty řekl, že něco takového ale ani neřeší. Že je Youtube od toho, aby lidi pobavil, řekl jim, že věci nejsou tak černé, jak se zdají a že jeho limity jsou maximálně tak politika, války, apod., a že se dokáže ze zhlédnutí živit i bez toho, aby něco za každou cenu propagoval.

“Nebudu stát s tričkem Orion, ať si všichni vylepijou hvězdu na okna,” vtipkoval.

Po jeho monologu se nechala slyšet Marie Kaufnerová ze ZČÚ, která představovala svou diplomovou práci o vulgaritě ve formální a neformální komunikaci a porovnávala ji i s obsahem Fattyho Pillowa.

Nakupování

O generaci millénia, která si dělá radost i s omezeným rozpočtem, mluvila Pavlína Louženská ze ZOOTu. Pojednávala o tom, jak prodávat po internetu něco, co si lidé nemohou osahat a vyvracela tak argumenty, se kterými mnoho Čechů na internetové nakupování nadává. Na ZOOT je totiž možné objednat zboží klidně za 150 tisíc a pak jej prostě jen tak vrátit.

Jejich společnost prý “sampluje sen”. Na slidech se ukazovaly obálky časopisů ZOOT, kdy na jednom z nich byl opět Johny Machette, jenž má prý mnohonásobně větší dosah, než Anna Gesislerová (hledící hned z obálky vedle). Dále zazněla zmínka o mediální kampani #zazitveci, která slavila svým dosahem velký úspěch.

Za Bontonland a s tím, jak firma funguje, přišel Michal Wronka. Společnost prý v současnosti funguje především na zavedených českých jménech, musí nyní seskupit strukturu a segment prodeje - v současnosti zaměřují spíše na merchandise a další věci, které s hudbou souvisí, než konkrétně paměťová média.

Milléniálové a reklama

Po obědové pauze se spustila panelová diskuze mezi Irenou Kobosilovou z CinemArt, Lucií Tarbajovskou od společnosti Kofola, Tomášem Hejkalem ze STOCK Plzeň - Božkov a Václavem Friedmannem za SAZKA.

O strategiích CinemArt, největší filmové distribuční společnosti v České republice, mluvila Irena Kobosilová. Velké slovo také věnovala filmu Deadpool, který byl jediným filmem od Marvelu přístupným od 15 let a také filmem, který trhal rekordy, ať už v zahraničních nebo českých kinech, a stal se nejúspěšnějším filmem všech dob s ratingem R.

Kofola stavěla svůj vstup především na kampani s šišlajícím pejskem, se kterou vznikl vlastní profil na Snapchatu nebo aplikace Fofola Emoji. Marketingová specialistka prozradila, že v generaci o věku 17-35 let zhruba 70% lidí používá mobilní data. Celá kampaň tak docílila nárůstu objemu v ČR o 32% a na Slovensku o 26%.

“Pohybujeme se na hraně, držíme se etického kodexu. Zároveň nesmíme působit příliš slušně, abychom byli kredibilní,” řekl při svém monologu Tomáš Hejkal, který rozebíral kampaň Captain Morgan. Ta je v současnosti často viděna ať už v TV, na parties, ale i na internetu, podaná internetovými “influencery”.

Jako poslední část diskuze byla probírána série reklam na Eurojackpot. U mladých cílí na cestování - s dostatečnými financemi poznání neobyčejného. To aby si cílové skupina uvědomila, že druhý den může být realita jiná. 

Ihned po diskuzi o důrazu na firemní kulturu, nabídky prací a o tom, co je pro zájemce o práci z řad milléniářů klíčové promluvila Lenka Michalčáková z Proudly.cz. Kdo by je neznal, jedná se o společnost, která jde na trh práce z trochu jiné perspektivy, než jaký známe z klasických pracovních inzerátů. Vytvořili web, který je pro studenty daleko zajímavější, ať už jako pro uchazeče o praxi, internship nebo o regulérní zaměstnání.

Jako jednu ze zajímavých firem zde například vybrala L’Oréal, která bývá snovou firmou pro dívky, avšak mezi kluky takřka nikoliv. Proto vypíchla projekt, který představuje tři nadějné zaměstnance L'Oréalu Tomáše, Lukáše a Davida. Poznat je můžete třeba ZDE.

Vliv Youtuberů

V závěrečném bloku vystoupil s osvěžující a výživnou smrští informací a čísel Petr Houzar, za Google. Ve své prezentaci se zaměřil na Youtube a milleniáře na něm. Vyprávěl příběh Keňana, který se naučil házet oštěpem díky videotutoriálům na Youtube, čímž otevřel téma “how-to”. How-to videa jsou totiž jedněmi z nejsledovanějších a, oproti hodu oštěpem, jim v ČR dominují videa o vaření.

Ve svých slidech, vyjma statistik, představoval celou řadu trendů, kategorií, směrů a zajímavých kanálů, ať už se týkaly hudby, filmu, životního stylu, videoher, sportu, zvířat, již zmiňovaného vaření, a dalších a dalších. Není totiž žádným tajemstvím, že video v dnešní době je velkou součástí našich životů. “Vyjma spánku a práce je video naší nejčastější aktivitou,” řekl Houzar.

Celý program uzavíarla prezentace o Milce a její spolupráce s youtubery. Tu vedla Markéta Kristlová. Řeč padla také o kolabu Primy Cool a Milky a jejich společného projektu Šéfik internetu - show, vedenou právě FattyPillowem, společně ještě s Ondřejem Sokolem a Alim. Pořad byl vysílán na Prima Cool a po výběru z asi 1500 videí si výhru odnesla trojice EmperKingVision, která získala možnost natočit vlastní video s Ondrou Sokolem, vystoupit na festivalu In-Joy a také podepsat exkluzivní smlouvu v hodnotě 100 tisíc korun se společností The Hive.

Tak zas někdy

Za redakci Bankovnictví jsem rád, že jsem se konference účastnil a těším se na další potencionální projekty, které by si pro nás PR.Konektor a NMS Market Research mohli připravit. Rovněž dík Médiáři, který byl partnerem události.

Datum vytvoření: 23/10/2016
-- Redakce

ZK_cena podnikatelů

Komentáře komentáře
Státní dluh překonal hranici 3,2 bilionů korun V poměru k HDP situace vypadá mnohem příznivěji, protože se dluh pohybuje jen ok... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
Geopolitika opět v centru pozornosti Trhy jinými slovy věří, že další eskalace do podoby širšího regionálního konflik... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
Inflace v březnu zůstává na cíli, v létě uvidíme další pokles Příběhy uvnitř spotřebitelského koše jsou však nadále velmi rozdílné.  Za poměrn... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš