Přejít k hlavnímu obsahu
Čeští IT dodavatelé se v hodnocení zákazníků meziročně mírně zlepšili
Hodnocení tuzemských dodavatelů IT služeb se meziročně mírně zlepšilo, zákazníci si stěžují zejména na nekorektní přístup dodavatelů k výběrovým řízením a fluktuaci či nedostupnost zkušených odborníků.
pracujici it expert

Informační služba INSIDE publikovala výsledky každoročního průzkumu spokojenosti zákazníků s dodavateli IT řešení a služeb. V průzkumu hodnotili přední české dodavatele uživatelé (zejména CIO, IT ředitelé a ředitelé odpovědní za nákup, infrastrukturu, provoz a bezpečnost IT) z více než stovky největších tuzemských i nadnárodních firem a organizací státní správy. Z více než čtyř desítek ohodnocených dodavatelů získalo dostatečný počet hodnocení pro uveřejnění výsledků 15 společností (v této skupině byl průměrný počet hodnocení na dodavatele 25, do průzkumu se celkem zapojilo více než 100 respondentů). Zákazníci odpovídali, zda by na základě své zkušenosti daného dodavatele doporučili, a také dodavatele známkovali z pohledu odbornosti, iniciativnosti a plnění smluvních závazků.

14 z 15 dodavatelů bylo hodnoceno i v minulém roce – meziročně se jejich průměrné skóre zlepšilo o 2,2 procentního bodu. Výrazně pozitivněji (zlepšení o víc než deset procentních bodů) letos uživatelé hodnotili společnosti Anect, Atos, Trask a Unicorn, tři z těchto společností (Anect, Trask a Unicorn) se zároveň zařadily mezi nejlépe hodnocené dodavatele.

Zákazníci měli také možnost formou komentářů uvést konkrétní pozitivní a negativní zkušenosti s dodavateli IT. „Nejčastěji zmiňovaným problémem je nekorektní přístup dodavatelů k výběrovým řízením – například nepravdivé údaje uvedené v nabídce, nebo neschopnost dodat dané řešení. Problémem je také vysoká fluktuace nebo nedostupnost kvalifikovaných pracovníků na straně dodavatelů,“ vysvětluje šéfredaktor INSIDE Lukáš Erben a dodává: „Zákazníci ale také v komentářích ocenili vstřícnost řady dodavatelů, zejména jejich flexibilitu, proaktivitu a schopnost pomoci ve složitých či kritických situacích.“

Podrobnější výsledky průzkumu spokojenosti včetně slovního hodnocení silnějších a slabších stránek jednotlivých dodavatelů zákazníky publikovala Informační služba INSIDE ve čtvrtletním sborníku INSIDE Report 3Q 2016. Detailní výstupy průzkumu budou zveřejněny také v rámci workshopů plánovaných na první čtvrtletí roku 2017.

Datum vytvoření: 28/11/2016
-- Redakce

ZK_cena podnikatelů

Komentáře komentáře
Koruna s regionem pod tlakem, nehledě na „opatrnou“ ČNB Částečně to může být dané tím, že část trhu má stále problém s tím „uvěřit” bank... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš
ČNB snižuje základní sazbu na 5,75 %. Jaký čekat vývoj v příštích měsících? Jedním z argumentů pro opatrnější postup centrální banky je setrvačná inflace ve... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
ČR se sune k zemím s nejnižší inflací v EU Zafungoval vysoký srovnávací základ a vedle toho odeznívají i inflační tlaky při... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek